Cape tribulation and The Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu Cape tribulation and The Great Barrier Reef - Reisverslag uit Cairns, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu

Cape tribulation and The Great Barrier Reef

Door: malleleentje

Blijf op de hoogte en volg marleen

10 Oktober 2007 | Australië, Cairns

Zondag 23 September werd ik om 7:30 opgepikt om naar Cape trib. te gaan voor 2 dagen en 1 overnachting. Toen ik voor het hostel stond te wachten ontmoette ik allison die de dagtrip zou gaan doen. Eenmaal ready and steady to go bleek dat we 1 meisje mistten. Blijkt dat ze in de verkeerde bus is gestapt!!! hihihihi. Na wat vertraging reden we om 8:30 weg op naar de Mossman Gorge Waar we naar het regenwoud gingen en daar in de waterval hebben gezwommen. Vervolgens over naar de luchplaats in het regenwoud vlakbij het strand. Laat ik nou net deze trip mijn bal hebben meegenomen. En laat het nou net zo zijn dat iedereen wel in is voor een potje voetbal op het strand!!! Na 20 minuten was iedereen ook al aardig verrot en moesten we verder. Vervolgens zijn we Daintree river gegaan. Daar stond een local ons al op te wachten en speelde intussen op zijn didgeree doo. Legde ons nog uit hoe het moest maar hadden helaas geen tijd om het te oefenen. Toen zijn we op de cruise boot gestapt die ons over de daintree river zou leiden en naar de crocs. Beetje teleurstellend want er was er maar 1-tje en de rest waren vogels bomen en mangroves. Toen was er al bijna een eind aan de dag gekomen en werden we naar onze hostels gebracht. Laat het nou zo zijn dat ik me heb laten informeren door een vriendinnetje die er al geweest was om naar de Ferntree te gaan. Ze zei dat het een leuk hostel is met een gezellige bar en groot feest 's avonds. Ik helaal zin om te feesten word ik bij een opa en oma hostel afgezet!!! Beetje jammer maar wel lekker gerelaxt en vroeg naar bed gegaan.

Maandag 24 Sept.
Vroeg opgestaan en lekker naar het strand gewandeld en lekker op genoten en een lange strandwandeling gemaakt. Op de heenweg was ik gewoon langs de weg gelopen en op de terugweg langs het strand. Moest ik ook nog door een kreek heen en die grenst aan de oceaan. Laat nou recent een croc. gespot zijn!!! Maar ik was toch wel een beetje nieuwschierig dus ben toch even polshoogte gaan nemen. Helaas niets gezien en ben toen maar terug naar mijn hostel gelopen. Kwam op de weg terug Joni tegen (ontmoet in Cairns). Dus even gezellig gekletst en toen hebben we de bal er maar weer bijgepakt en een beetje gabald tot ik op werd gepikt van mijn hostel.

Zaterdag 6 oktober

Om 6:15 werd ik opgepikt van het hostel om te gaan duiken!!! Had er al helemaal naar uitgekeken om te gaan zeg. Heb 9 dagen achter elkaar gewerkt om nu lekker 5 dagen te kunnen gaan genieten. En was ook heel erg benieuwd hoe ze 11 duiken in 3 dagen wilden doen. Nou eigenlijk best makkelijk. Heel intensief maar wel goed. Na alle spullen te hebben verzameld zijn we naar de boot gegaan om naar het reef uit te varen.
Om 10:57 tot 11:49 was het al tijd voor de eerste duik in het Millin / Petaj reef. Dit was gewoon voor de leuk en om er weer een beetje in te komen. Het voelde echt weer superlekker en vertrouwd. Die vrijheid die je onderwater voelt is echt onbeschrijfelijk. Je voelt je eigenlijk een beetje onderdeel van de oceaan.
De 2de duik was op dezelfde plek om 14:23-15:24
De 3de duik was voor de cursus en was een navigatie duik. Als je weet wat je moet doen is het erg makkelijk natuurlijk. Van te voren deden we gezamelijk de theorie en vervolgens uitvoeren in het water.
De 4de duik was ook voor de cursus. En dit was een night-dive. Was erg gespannen want je weet nooit wat je tegenkomt en je hebt natuurlijk minder zicht. Ook nog daarbij het feit dat er ook haaien zwemmen natuurlijk en je weet niet hoe je erop reageerd.Als eerste moesten we weer eerst navigeren voor we de rest konden gaan ontdekken in de nacht. Was een superkicke duik en rook naar meer.

Zondag 7 oktober

Was om 7:50 al weer tijd voor de 5de duik. Dit zou de deep dive zijn voor de cursus. Dat betekent dat je ongeveer tot 30 meter diep gaat. En wat er met je kan gebeuren is dat je Nitrox Narcosis krijgt. En dat is een beetje hetzelfde als drinken zijn maar dan zonder kater na afloop. Nu was het ook tijd voor een spelletje onder water. We moesten 1 tot en met 20 aanwijzen op een kaartje en die stonden natuurlijk door elkaar gehusseld op de kaart. Onder water deed ik er 22 sec. over en op de boot 15. Dit geeft dus aan dat je hersenen anders functioneren als je zo diep onder water zit. Een beter voorbeeld is dat ee ander meisje van de cursus er eerst 45 sec. over deed en daarna 25. Helaas voelde ik er niet veel van.
10:23 tijd voor de 6de duik. Was ook weer gewoon voor het pleziertje. Maar heb toevallig wel mijn eerste haai gezien. Een white tip. Niet gevaarlijk maar wel kick om gezien te hebben.
15:14 7De duik was een bootduik ook weer voor mijn cursus. Was gewoon te simpel. Het enige wat ik moest doen is achterover koppeltje duiken van de boot af. En daarna met mijn buddy de rest van het reef ontdekken.
19:19 8ste duik. weer een nachtduik. Deze keer was het zonder instructeur. Alle duiken trouwens die niet bij de cursus hoorden was met een buddy. Wij weer op zoek naar haaien en schilpadden natuurlijk. In dit reef zit een mega schildpad van 1,5 meter lang. Op de heenweg zwommen we met de stroom mee en op een gegeven moment was dat best eng. Toen moesten we dus ook nog terug en waren al een heel stuk van de boot vandaan. Wist niet dat het zo vermoeiend kon zijn om tegen de stroom in te zwemmen. We4 konden ook niet diep naar beneden want daar was al koraal. Gelukkig na 5 minuten waren we op rustiger terrein en zijn we rustig naar de boot terug gezwommen. En onderweg nog die mega schildpad gezien!!! echt ongelooflijk.

Maandag 8 oktober.

We zouden rond een uur of 12 terug varen naar Cairns en moesten dus voor 12 uur 3 duiken hebben gedaan!!!
Om 6:14 lag ik alweer in het water voor de 9de duik. Erg vroeg maar had mijn laatste onderdeel van de cursus. Onderwater fotografie. Heb de foto's terug gekeken en ze zijn best leuk maar niet echt superghoed. Helaas zie je de kleuren niet zo goed omdat er nog niet genoeg licht was. Maar sommigen zijn ook wel weer goed gelukt!!
8:50 tijd voor de 10de duik. Deze moesten we een beetje kort houden i.v.m. de interval die je moet hebben tussen je duiken in. Diepte en tijd zeggen dan heel veel voor je. Maar ook op 5 meter diepte kun je hele mooie dingen zien.
10:45 Tijd voor de 11de en laatste duik. Omdat het toch de laatste duik was en genoeg tijd tussen de duiken zat kon ik lekker 50 min. duiken.

En het prettige aan deze trip was ook dat de bedden prima waren en het eten perfect. Na elke duik was er wel iets te eten voor ons gemaakt. Aangezien je veel energie verbruikt is het ook wel nodig om dat allemaal aan te vullen. En laat het nou ook nog eens gebeuren dat je een slokje zout binnenkrijgt. Dan is het erg prettig als er iets zoets na de duik klaar staat. Was allemaal prima geregeld en heb het reuze naar mijn zin gehad. S'avonds nog gezellig met de meesten uit eten geweest ebn wezen stappen.

Nou was weer een lang verhaal maar dat mag ook weer wel na zo'n lange tijd.
Dikke kus

  • 10 Oktober 2007 - 05:58

    BiBi :

    hey hey!

    klinkt weer super stoer zeg! nou zoals je op het forum gelezen had hebben wij eindelijk de eerste punten binnen. ook dames2 heeft een puntje te pakken :)
    zaterdag moeten we tegen rijsoord en 2 tegen heerjansdam!! echt leuke wedstrijden maar ja we kunnen helaas niet bij elkaar kijken. vrijdag is het trouwens ook weer tijd voor de blue!:D met mn huisje gaat het wel opschieten nu hoor, ik zal binnenkort weer nieuwe foto's op mn hyves zetten. en feyenoord word trouwens kampioen hoor hahaha ;) maare nog geen 3 maanden dan ben je terug en ik weet als geen ander hoe snel drie maanden gaan :(

    Laters!!

    (K)

  • 10 Oktober 2007 - 08:17

    Mamsie:

    Hoi Marleen, wat een mooi verslag en wat heb je weer een hoop meegemaakt en gezien. De foto's vonden wij ook erg leuk om te zien. Nu weer werken maar je weet waar het je het voor doet.
    Genieten maar hoor.
    Liefs pa en ma

  • 10 Oktober 2007 - 17:15

    Ilse:

    Hey Marleen,

    Wat gaaf zeg... lijkt me echt waanzinnig om dit zo te doen.... echt super !!

    Geniet er nog maar lekker van daar

    -x- tot op de Lindt
    Groetjes Ilse

  • 11 Oktober 2007 - 09:08

    Klausje:

    heyhey chicky.
    je doet egt zulke gave stoere dingen, ben egt wel jaloers!!!
    geniet er nog super van en we spreken elkaar snel
    miss you
    dikke xuz
    klaus

  • 16 Oktober 2007 - 15:43

    MARGOT:

    Heeeeeeej liefie!

    Leuke verhalen allemaal.Cape is écht leuk en dat duiken ik ben echt jaloers, Als ik de foto's zie kan ik haast niet geloven dat ik er ook ben geweest. Ik heb ook gewoon dat bordje van de krokodillen, was in cape bij strand met allemaal koraal.......

    Ik mis je een beetje en heb zin om met je te lullen op een terras in Melbourne (of ergens anders in OZ-land, als het maar wel daar is) Ik ben hard aan het werk en heb alweer keelontsteking gehad van dat harde werken en het kut-weer hier. O'wat zie ik op tegen de winter na 3 zomers.

    Een hele dikke dikke kus voor jou en we hebben weer even contact.

    Ja ja mijn tattoo zit er nog steeds en ben er super blij mee.

    SMAK, love ya
    Margottekutje

  • 29 Oktober 2007 - 16:10

    Margootje:

    Zet er eens een leuk nieuw verhaaltje op!!!

    KUS

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marleen

The new adventure of australia is nu niet meer zo nieuw. Het is hier echt helemaal geweldig en ga na de bruiloft ook zeker weer terug!!!

Actief sinds 20 Okt. 2006
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 14437

Voorgaande reizen:

08 Januari 2007 - 10 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: