Traveling from the tropics to the desert - Reisverslag uit Sydney, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu Traveling from the tropics to the desert - Reisverslag uit Sydney, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu

Traveling from the tropics to the desert

Door: malleleentje

Blijf op de hoogte en volg marleen

02 December 2007 | Australië, Sydney

Jaja eindelijk weer een nieuw bericht. Duurt ff maar dan heppie ook wel wat.

De reis begon woensdag 14 nov. op naar Darwin. Na iedereen gedag gezegd te hebben, mijn spullen gepakt te hebben kon ik lekker vertrekken. Had er zo naar uitgekeken omdat ik natuurlijk ook gewoon aan het werk was hierzo. In Cairns heb ik ook voor Hilton gewerkt en heel alle shifts gepakt die ik kon pakken en vaak was het 6 of 7 dagen per week werken. Dus een welverdiende vakantie van 2 maanden :) hihi. Wil jullie niet jaloers maken ofzo!?
Eenmaal in Darwin aangekomen om 2:00 's nachts ging de klok een half uur terug?! gekke tijdsverschillen in aussieland hoor. Het eerste wat me opviel in Darwin was dat het nog warmer was en hogere luchtvochtigheid. Maar dat vind marleentje niet erg ik vind het heerlijk!!!
De eerste bestemming van Darwin was naar Kakadu National Park. Vrijdag 16 nov. Om 5:45 reed de 4WD weg uit Darwin. De eerste bestemming was de mary river waar we een wildlife cruise hebben gedaan. De cruise was echt leuk maar je moest wel je armen binnenboord houde. Als je dat niet doen heb je toch wel een groot probleem. In de mary river zitten namelijk de wel gevreesde krokodillen Salty's genaamd. En ik zag het nou niet echt zitten om mezelf voor te stellen. Maar gelukkig deden hun dat wel. Wat echt kick was was dat er 1 aan het jagen was op een vogel. Ik dacht nog dat kan de honger toch niet stillen?? En verder natuurlijk nog ander wildlife gezien maar de crocs waren de hoofdattractie natuurlijk. Na de lunch zijn we naar Ubirr gegaan en dat is aboriginal gebied. Ze leven er nu niet meer maar je ziet nog wel al hun verhalen daarzo.Hier hebben we een wandeling en een kleine hike gemaakt. Toen we op een gegeven moment boven op Ubirr stonden kwamen de donkere wolken boven ons hangen. Vond ik nou zo jammer. Eerst begon het te druppen en besloten we naar de auto terug te lopen, en toen begon het ineens toch te regenen echt niet normaal meer!!!.
Zaterdag 17 nov. om 5:30 ontbijten om vervolgens om 6:15 weg te rijden naar de Jim Jim falls waar we over de rotsen moesten lopen, klimmen en klauteren om vervolgens bij de source aan te komen van de waterval. Aangezien het hier wel veilig was om te zwemmen zijn alleen Emma en ik naar het echte begin van de waterval gezwommen. Zoooo gaaf!! die anderen van de groep waren saai. Zat met 4 koppels en 2 andere meiden op deze tour. De tour was leuk maar de groep helaas niet.

Wist je dat:
- ik heel nat was na Ubirr
- het dak v.d. 4WD ook lek was
- kakadu supermooi is
- de vliegen je niet met rust laten hier
- ik me net een afrikaan voelde
- de vliegen zo brutaal zijn om OP je oog te gaan zitten
- ze nu niet meer kunnen zwemmen daar
- omdat het regenseizoen begonnen is

De volgende is van Darwin naar Alice.
Zondag 18 nov.
Gelukkig was deze tour met 23 mensen en allemaal gezellige mensen. om 6:00 vertrokken we uit Darwin op naar Katherine gorge om te hiken of kanoën. Ik en Sarah kozen ervoor om te gaan hiken. Het was een 8,4 km track. Na 4,2 km geklommen en geklauterd te hebben was het tijd om een frisse duik te nemen. Toen we hier aankwamen was Don de ranger van het park er ook met zijn boot. Hij ging net weg toen we aankwamen en dat bracht ons weer op een ander idee. We wachten tot ie terug komt en dan vragen we een lift terug. We waren te lui om terug te lopen dus was dat best een strak plan. hihi. Om 17:00 zou het park sluiten en om 16:00 was ie nog niet terug. Aangezien er nog wel 2 jongens van onze groep een het kanoën waren wilde we met hun meeliften. Eerst probeerden we met zijn 4-en in een 2 persoons kano te zitten. Ik kan je vertellen dat het niet ging lukken. Toen besloten we maar om de beurt mee te liften en zwemmen. Gelukkig na een half uur kwam Don eraan en konden we in zijn boot jumpen. Dat was echt wel fijn want het was echt een teringeind geweest om te zwemmen. Wat we later hoorden toen we veilig in de boot zaten was dat er ook crocs zwemmen hier!!! Wel fresh water crocs die normaal geen mensen aanvallen maar je weet het maar nooit. Gelukkig wist ik het niet toen ik daar zwom. Elke keer als ik bubbels zag ben ik er maar omheen gezwommen.
'S avonds bij het kampvuur was Don er ook en hij is een abbie. Hij leerde ons de didgeridinges spelen. Verassend genoeg lukte het me in 1 keer!!! Om 23:30 was het tijd om me bedje op te zoeken en een tukkie te doen.
Maandag 19 nov. om 6:00 ontbijt. Vandaag was het niet echt een dag met veel dingen te doen maar vooral te zien en te slapen in de bus. Voor de lunch zijn we gestopt in Daly waters waar ze een pub hebben waar jij een souvenir achterlaat voor hun. Dat varieerde van klompen tot een naaimachine, buitenlands geld, foto's en nog veel meer. Na een heerlijke bbq lunch was het weer tijd om verder te cruisen richting Tenant creek. Om te tanken stopten we ook in Dunmarra waar we allemaal de kans kregen om een slang vast te houden!!! Woehoe!!! Vervolgens doorgereden naar Tenant creek en daar gekampeerd. Na het avond eten zaten we met zijn allen rond het kampvuur. Rond een uur of negen kwamen de swags tevoorschijn en hebben we onder de sterren geslapen.
Dinsdag 20 nov. 6:00 was weer het ontbijt. Daarna zijn we naar de Devils Marbles gereden en hebben we hier gewandeld en geklommen. De volgende stop was Wycleff well om te tanken. Hier geloven ze dus echt in UFO's. Was echt een creepy plaats met een camping ernaast. Ons werd verteld dat we niet op de camping mochten komen anders zou de eigenaar helemaal uit zijn stekker gaan. Wat nou eigenlijk wel leuk was was dat er een koreaans koppel op mijn tour zat en die spreken heel slecht engels. aangezien ze denk ik zo'n 5000 foto's in 7 dagen hebben gemaakt stonden ze voor de volgende foto sessie op de Camping!!! Toen een 5 min. stop bij de capricorn en van de Capricorn zijn we verder gereden naar Alice springs.
'S avonds hebben we nog wel met zijn allen gefeest in Bojangels de local pub en was het tijd om iedereen gedag te zeggen.

Stops onderweg:
- adelaide river (ontbijt)
- katherine Gorge (hike)
- kamp nitmiluk (slapen)
- mataranka Thermal pool (zwemmen)
- pink panther pub echte (aussie pub)
- daly waters (souvenirs achterlaten)
- dunmarra ( slang vastgehouden)
- kamp tenant creek (slapen in een swag)
- devils marbles (op alles klimmen waar maar mogelijk is)
- wycleff well (UFO centre of Aussie)
- bij de capricorn overgang tropics/desert
- alice springs (einde trip)

Woensdag 21 nov. en donderdag 22 nov.
5:15 werden we opgepikt om naar Uluru te rijden. De eerste stop was Kings Canyon waar we weer zouden gaan hiken. Het was echt helemaal geweldig om hier te lopen. Heel warm, mooi en zo rustgevend. Na 2,5 uur waren we rond en weer terug bij de bus. Het was al 13:30 en toch echt wel tijd voor de lunch. Na zo'n wandeling heb je toch wel een beetje honger. Na de lunch was het tijd om naar het kamp te gaan om op tijd te zijn voor de zonsondergang. Dit was echt zo supermooi om te zien. Het uitzicht was namelijk Uluru(ayers rock) en Kata Tjuta(olgas).
Na de zonsondergang hebben weer ge-BBQ en gek genoeg ging iedereen naar zijn nest na het avondeten!!! Was nog maar 21:30!!! Zat weer met 4 koppels en 2 anderen op de tour :(. Beetje jammer. Volgende ochtend was het dan wel vroegdag(3:50) omdat we naar de zonsopgang bij uluru te gaan. Na de zonsopgang gezien te hebben heb ik de halve base walk gedaan. Na uluru zijn we naar de Kata Tjuta gegaan en hebben daar ook weer gewandeld. Was niet een bijzondere trip maar leuk om allemaal gezien te hebben en actief bezig te zijn.
De donderdagavond hebben we besloten met een dinner in Bojangels waar ik smakelijk heb gelachen om Nol.Er was een oude man (61) op mijn tour en die leek zo erg op Nol (van Rietje). Na het eten werd de muziek beter en stond nol ineens te dansen met een abbie die wij een dikke negerin zouden noemen. Hij eromheen dansen en sjansen echt leuk.

Dinsdag 27 nov. tot 29 nov.
Was mijn trip van Alice terug naar Cairns. Was niet echt een tour maar een roadtrip. Heel veel gelsapen onderweg en een boek gelezen. Was echt puur voor het vervoer en je ziet nog eens wat als je niet slaapt natuurlijk. Het grote voordeel op deze trip was dat er maar 14 mensen in de bus zaten. Dus je had lekker 2 plekken voor jezelf!!!
En nu bent ik weer in Cairns en morgen vertrek ik naar Magnatic Island!!! Dus jullie zullen vast snel weer wat van me horen.
Dikke kus en veel liefs Marleen

  • 02 December 2007 - 11:53

    BiBI:

    hey meis!! gisteren was de houswarming was echt super! jammer dat je er niet bij kon zijn.... kan niet wachten tot je er weer bent !! xxxxx

  • 02 December 2007 - 12:39

    Mams:

    Hoi Marleen, wat een mooi verhaal weer.
    Ik denk dat veel mensen dat weer gaan lezen en een reactie gaan geven.
    Wie veel reist kan veel verhalen. Dat is een spreekwoord maar wel waar.
    Geniet nog maar van je laatste maand. Wij vinden het geweldig voor je.
    Liefs Pa en Ma

  • 02 December 2007 - 14:27

    Sabrina:

    Hey lieve marleentje,

    Wat lees ik nou?? Is het je laatste maand alweer?? Tijd gaat echt snel maar ik kan niet wachten om je weer te zien!!!! Mis je echt heel erg!

    Love you, xxxxxxxxxxxxx
    Sabrina en Zoey

  • 02 December 2007 - 18:14

    Yo:

    Hey lieverd,
    Het is alweer een tijd geleden dat ik jou gesproken heb!! Wat jammer eigenlijk. Heerlijk om jou verhalen weer te lezen! (PB zit trouwens nu ook alweer een tijd in Darwin, misschien zijn jullie nog langs elkaar gelopen!!)
    Ben echt wel weer jaloers als ik je verhalen lees hoor... Kriebels voel ik wel weer!
    Ook wel een gek idee dat we toch een beetje dezelfde plekken zien maar niet op dezelfde tijd!
    Geniet nog echt even van de tijd die je daar hebt!!! En we moeten maar weer even snel mailen met alle verhalen!!

    Mis het daar hoor, en jou ook, het was een super tijd!

    xxkus Yo

  • 03 December 2007 - 00:40

    Miek:

    Hee Leen,

    klinkt weer erg leuk allemaal en dat in een paar dagen. Echt veel beleefd. Ben nu al benieuwd naar je volgende avonturen...... Dikke kus van je zus en zwager

  • 10 December 2007 - 10:51

    Bianca:

    Heey marleen, het schiet nu al weer op he.. wat leuk zeg dat je ook mee gaat op wintersport.. nog veel plezier de laatste maand..

    groetjes bianca

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marleen

The new adventure of australia is nu niet meer zo nieuw. Het is hier echt helemaal geweldig en ga na de bruiloft ook zeker weer terug!!!

Actief sinds 20 Okt. 2006
Verslag gelezen: 165
Totaal aantal bezoekers 14437

Voorgaande reizen:

08 Januari 2007 - 10 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: