tripje aan de oostkust - Reisverslag uit Sydney, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu tripje aan de oostkust - Reisverslag uit Sydney, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu

tripje aan de oostkust

Door: malleleentje

Blijf op de hoogte en volg marleen

21 December 2007 | Australië, Sydney

3 dec.
Was de eerste bestemming aan de oostkust Magnatic Island. Hier heb ik vooral veel gerelaxt en kon niks doen. Wilde de 2de dag kayakken maar dat was net gecancelled omdat ze iets groots en donkers in het water zagen. Er werd niet het woord haai gebruikt maar dat vermoede ik toch wel. Dus helaas was er weinig te zien wat ik nog niet gezien had.

6 dec.
Aangekomen in Airlie beach. In 1 woord "geweldig". Het is daar zo mooi. alsof je op een tropisch eiland zit.

7 Dec. om 13:00 voeren we weg uit de haven van Airlie op naar de whitsundays. We zaten met zijn 18-en op een race zeilboot!! En dit was dan ook nog één van de kleinere boten. Maar de ruimte op de boot was ook niet al te groot. Een gewone douche kon je niet nemen omdat er maar gelimiteerd water aan boord was. En aangezien de zee dichtbij is was dat de douche. Ook moest er met een stingersuit gezwommen en gesnokerld worden. Het is namelijk stingerseizoen. Eigenlijk is dat gewoon een wetsuit maar dan dunner. OP de boot konden we niet veel meer doen dan slapen, eten, drinken en kletsen. Was echt heel gezellig en gelukkig hadden we dan ook een leuke groep aan boord. De 2de dag zijn we naar whiteheavenbeach gevaren. Dat is HET eiland van de whitsundays. Het uitzicht was zo ontiegelijk mooi en het water lekker op temp. Niet warm en niet koud. Dus hier hebben we dan ook lekker 2 uurtjes gezwommen. 9 dec. heb ik ook nog gedoken hierzo. Helaas viel dat tegen met wat ik gezien heb in Cairns. Later van verhalen heb ik gehoord dat ik dus op de verkeerde plek heb gedoken. Anderen waren dus wel helemaal onder de indruk van de whitsundays. Jammer maar helaas.

10 op 11 dec.
Heb ik de nachtbus gepakt naar The Town of 1770. Gelukkig heb ik er geen moeite mee om in de bus te slapen dus kon ik deze ochtend gelijk lekker wat gaan doen. Ik leerde hier ontzettend veel nederlanders kennen. (5 is veel als je het niet meer gewend bent) hihi. Dus zijn we lekker naar het strand gegaan en liggen zonnen. De 2de en 3de dag heb ik een surfbord gehuurd en lekker wezen surfen. Was echt weer heel kick om te doen. Verder weer in het oude ritme teruggevallen. Dat betekent dus relaxen, zonnen, zuipen en genieten. Best veverlend zeg zo'n leven :)

15 dec.
Op naar Hervey bay voor de 4-WD op Fraser island. Wat heel erg gaaf was is dat een collega van Melbourne me is wezen opzoeken op de 15de!!! Was een beetje onverwacht en zo leuk. Helaas moest ze na 1 dag weer terug naar het werk.
16 dec. hadden we de eerste briefing voor fraser island. De groepen werden bekend. En daar was ik niet helemaal blij mee. Ik zat bij 6 duitsers!!!! en 1 engelse. Na 2 incidenten met die duitsers besloot ik maar naar een andere groep te gaan. Het kwam erop neer dat ze alleen engels wilden spreken als er iets belangrijks gezegd moest worden!!! Krijg toch lekker de ...!
Toen beland ik in een groep met 4 zweden, 3 duiters ik en een italiaans meisje. Dit was beter en zag er wel gezellig uit.
Eenmaal de volgende dag op Fraser begon het echte werk: de 4-WD!!! We hadden ook een snelheidslimiet van 35 inlands en 60 op het strand. Nou klinkt dat niet snel, maar sneller kon je ook gewoon niet. Er zitten 9 mensen in zo'n auto dus het moet wel leuk blijven. Zelf heb ik hier ook wel gereden maar niet voor lang. Met 9 kapiteinen op een schip word je gillend gek. Iedereen zat te schreeuwen wat je moet doen en waar je moet rijden. Laat maar.
Verder was het echt gaaf om op het strand te kamperen en. Er werd natuurlijk ook gekookt hierzo. Nou was het ook zo dat je niks zomaar op de grond mag gooien of laten liggen. Alles moest in een gat gegooid worden en aan het eind moet je die wel dichtgooien natuurlijk. Dit om te voorkomen dat de dingoes langs zouden komen om een hapje mee te eten.
Een fastoenlijke douche was ook hier nergens te bekennen. De douche was dan ook een lake. Elke dag hebben we in verschillende lakes gezwommen. Eerste dag: Lake Birrabeen en Lake Boomanjin. Gekampeerd bij one tree rocks. 2De dag naar Lake Wabby door naar Koorooman waar we onderweg door de Eli creek reden en een kijkje genomen hebben bij Maheno wreck. Gekampeerd 3 stranden verder dan one tree rocks. 3De dag naar Lake Mckenzie en heerlijk liggen zonnen. Helaas was het om 14:30 tijd om op de ferry te stappen en terug te gaan naar Hervey Bay.

20 dec.
Op naar Rainbow Beach. Om 13:00 aangekomen en ontdekt dat er helaas niet bijzonder veel te doen is. Maar dat relaxen en niks doen gaat me eigenlijk best goed af :P.

Nou lieverds allemaal een hele fijne kerst en een top uiteinde!! Al het beste voor 2008!!!

Dikke kus en tot snellies!!!

  • 21 December 2007 - 08:05

    BiBi :

    Hey Marleentje!!

    Jij ook fijne dagen he! en tot gauw en dan gaan we naar de sneeuw!!!

    hier hebben we nu ook sneeuw trouwens en wij gaan ervoor naar oostenrijk ;)

    (K)

  • 21 December 2007 - 17:04

    Yo:

    Hey meid,

    Het klinkt zo super!! al mijn herinneringen komen terug! Ik zat een hele tijd in Agnes Water (naast town 1770) die dorpjes staan bekend als een van de relaxte in heel Australie!!

    Ik hoop echt dat je een super kerst daar hebt!! En we gaan echt afspreken als je terug bent!!

    xxkus en dikke knuffel

  • 21 December 2007 - 18:19

    Paps En Mams:

    Je foto met de mail is goed aangekomen.
    jij ligt daar op het strand en wij moeten onze snowboots aan. Prettige feestdagen en tot 9 JANUARI op Schiphol

  • 26 December 2007 - 11:01

    Jacqueline:

    He meis,

    Waanzinnig veel plezier nog en maak er een super oud&nieuw van daar!

    Tot gauw!

    x Jacq

  • 08 Januari 2008 - 08:43

    Margooootje:

    Heej lieve schattie!!
    Leuk man om die dingen weer te lezen. Wat heb je met oud en nieuw nou gedaan? Ben heel benieuwd hoe het daar is verlopen. Supergaaf wat je allemaal doet, beetje jammer van zo'n stomme groep. Had ik namelijk ook, stelletje saaie mutsen ;-)

    Ik heb ook nog een mailtje van Huong gekregen en ze wil in april naar Nederland komen. Echt super grappig!!

    Nou een dikke kroel voor jou. Ik ben hard aan eht werk. Ja nee niet op dit moment en spreek je snel weer!!

    KOESKOES

    Margoootekutje

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marleen

The new adventure of australia is nu niet meer zo nieuw. Het is hier echt helemaal geweldig en ga na de bruiloft ook zeker weer terug!!!

Actief sinds 20 Okt. 2006
Verslag gelezen: 1011
Totaal aantal bezoekers 14437

Voorgaande reizen:

08 Januari 2007 - 10 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: