De Grand Prix was echt helemaal super - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu De Grand Prix was echt helemaal super - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu

De Grand Prix was echt helemaal super

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg marleen

19 Maart 2007 | Australië, Melbourne

Zondag 7:00 in de ochtend,

Het was tijd om me warme bedje te verlaten. Voor de meesten van jullie was het die tijd om jullie bedje in te gaan.
Ik vond het best wel spannend om naar de race toe te gaan. Was nog nooit naar een formule 1 wedstrijd geweest. Had het natuurlijk wel eens op tv gezien maar nooit echt gevolgd, maar als je weet dat je er naartoe gaat beleef je het toch heel anders. Zaterdag had ik ook al gekeken naar de kwalificatie. Toen heb ik Kimi Raikonen ook tot mijn favoriet benoemd. Had hem al wel eerder zien rijden voor het Mclaren team.
Om 8:15 kwamen we aan op de baan. Spannend!!! en echt supergaaf. Het gevoel wat je krijgt als je daar naar binnen gaat is echt onbeschrijfelijk. Het voelt als een droom.
We gingen bij gate 10 naar binnen en besloten om een beetje rond te kijken hier. Echt super kicken als je al die auto's ziet. Het waren dan wel niet de race auto's van de Formule 1 maar wel andere race auto's. Hier zagen we o.a. de BMW 1 serie auto's, hele oude race auto's uit het Porche museum en de carrera cup race cars. De eerste race was niet echt een race maar meer een show van de oudere race auto's. Deze reden 2 rondjes. Daarna begon de carrera cup. Was niet zo bijzonder als je weet dat de echte race nog moet gaan beginnen. Na de carrera cup kwamen er ineens auto's voorbij die en stuk meer herrie maakten. Ik dacht eerst dat het de formule 1 auto's waren die in gingen rijden... Maar nee het was de race van de Formule 3. Die auto's maakten ook al best een herrie, maar niet genoeg om de oordoppen al in de oren te steken. We hadden intussen al een mooie plek uitgezocht om de echte race te gaan kijken. En het was ook wel te zien dat dit echt een goeie plek was want het was op deze heuvel dan ook super druk. Met ons handdoekje gewapend zijn we lekker neergeploft op het gras en wachtend op de race.
In de tussentijd wist de organisatie ons goed te vermaken door 6 vliegtuigen in verschillende formaties te laten vliegen. Was echt een gave show. En wat hoort er natuurlijk ook bij. Hard geluid van de vliegtuigen. Zo kwamen er na de 6 vliegtuigen 2 helikopters vlak boven ons langs vliegen en die maakte een tering herrie joh!!! De oordoppen moesten al bijna ingedaan worden alleen al voor de vliegtuigen en helikopters. En als kopstuk kwam er nog een soort van F16 een show geven. Die maakte echt zo'n hard geluid echt super kicken!!!
Tot nu toe was het al een geslaagde dag met veel attracties, maar de race moest nog beginnen.
13:00 kwamen er allemaal auto's voorbij rijden met de coureurs erin. Echt gaaf en ja daar was onze Albers natuurlijk ook bij die voor ons Spyker team zou gaan rijden (uhm).
14:00 De race gaat beginnen en de oordoppen gaan in de oren. Ik heb het geprobeerd zonder te doen want die geluiden zijn echt zoooo supergaaf maar dat was niet mogelijk. Het was gewoon echt te hard. Om de race te kijken zijn we ook een stuk naar voren gesneakt anders konden we het niet zien hihi. De race zelf echt zooo gaaf maar spannend was het niet echt aangezien Kimi als 1 ste startte en als 1 ste finiste. Maar buiten dat hebben we natuurlijk ook nog mooie crashes gezien en helaas moe4st Albers het veld te vroeg verlaten. Rijdt ie tegen een muur op!!! Ja en die geven niet echt mee en zijn auto deed het dan ook niet meer. Was best wel een teleurstelling omdat ik toch ook wel een beetje voor Albers was. Je bent en blijft een Nederlander!!! Maar het is zowiezo goed dat er een nederlands team meerijd in de F1.
Na de race was afgelopen zijn we nog een stuk over de baan heengelopen naar de pits toe. Hier stonden de auto's van de teams buiten klaar zodat je er foto's van kon maken. Echt heel erg gaaf dus. Daar na was het toch echt tijd geworden om de baan te verlaten en met een super gevoel weg te gaan.

P.s. Ja yo ik heb vandaag goed gesmeerd en ben niet verbrand!!!

Heel veel liefs Marleen vanuit australie op de grand prix

  • 19 Maart 2007 - 08:19

    Karin:

    Hey Marleen,
    Lijkt me geweldig om dat mee te maken, ben wel beetje jaloers op je.
    Maar je moet alles uit het leven halen wat er in zit, toch!!!Groetjes en geniet er van.

  • 19 Maart 2007 - 08:33

    BiBi:

    hey klinkt echt super kick allemaal! wij hebben zaterdag weer eens gewonnen met twee-een...we missen je hoor in de kantine en in cookie ;) dikke kus bibi

  • 19 Maart 2007 - 08:49

    Miek:

    Ha leentje,

    klinkt weer goed! Wat staat er hierna op het programma?? Ben benieuwd,

    liefs je zus

  • 19 Maart 2007 - 09:53

    Henriette:

    Ow stoer zeg! Heb gisterenmiddag tijdens het kijken (want ja, ik heb alleen de herhaling gezien ;-)) constant aan je moeten denken!

    Kus, Har

  • 19 Maart 2007 - 12:29

    Bren:

    Supergaaf verhaal weer Marleen!Veel plezier!
    Kus van Bren

  • 19 Maart 2007 - 15:23

    Mariska:

    hoi wijffie!!!

    Ik hoop echt dat je mooie foto's hebt kunnen maken!!! Ik ben erg jaloers op je, maar ik gun het je zeker!!!!!
    Misschien dat je mijn favo Alonso ook een foto hebt gemaakt en dan pik ik m in :P

    Tot snel meissie

    Mariska

  • 21 Maart 2007 - 23:44

    Ilse:

    Hey wat gaaf zeg !!
    het lijkt mij een wel een herrie zeg !! Maar hier mag de zon ook wel weer eens komen.....

    We missen je !!
    en we gaan ons best weer doen tegen de Patrijzen.... afgelopen weekend gewonnen dus dat moeten we vast houden

    -x- Ilse

  • 01 April 2007 - 04:05

    Yo:

    Hey Marleen! Wel heerlijk dat we nu ons eigen plekje hebben he...maar ik mis je toch wel hoor...samen lekker boodschappen doen, na werk even kletsen..
    Maar ik heb in elk geval echt veel zin in de Great Ocean road!! Dat wordt nog wat met 2 tenten en een gare auto!! Hahaha.
    xxxkus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marleen

The new adventure of australia is nu niet meer zo nieuw. Het is hier echt helemaal geweldig en ga na de bruiloft ook zeker weer terug!!!

Actief sinds 20 Okt. 2006
Verslag gelezen: 175
Totaal aantal bezoekers 14437

Voorgaande reizen:

08 Januari 2007 - 10 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: