Hier weer een Update - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu Hier weer een Update - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu

Hier weer een Update

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg marleen

09 Maart 2007 | Australië, Melbourne

Heey allemaal,

Hier bent ze weer. Het werd weer tijd om een bericht te plaatsen. Geloof dat het nu alweer 4 weken geleden is? De tijd gaat ook zo snel als je het leuk hebt!!! Het is zo leuk en gezellig hier dat ik nog steeds in het hostel zit en blijf tot ik wegga naar Fiji.
Het zal dit keer niet zo'n kort verhaal worden ben ik bang, dus gaat er maar even goed voor zitten!!

Donderdag 15 Feb.,
Ben ik naar het aquarium geweest. Het was niet super bijzonder maar wel leuk om gedaan te hebben. Ze hebben hier toch hele andere beesten in het water dan in Nederland.Zoals de haaien, kwallen, roggen ( van wel 2 meter), de coconut crab en de levensgevaarlijke natuurlijk spinnen zoals de Redback spider. Het was verder net zoals het Oceanium maar dan net anders.

Wist je dat:

- Alleen de vrouwelijke versie van de Redback spider dodelijk is
- De coconut crab wel 1 meter kan worden
- Je hier kan zwemmen met de haaien
- Ik dat wilde doen
- Na dit bezoek niet meer wilde doen (zie foto)

Zaterdag 17 Feb.,
Was het eerst tijd om te gaan werken om 6:30 met in de wetenschap dat ik smiddags naar het dutchie festival zou gaan. Dus dat was dan toch wel een leuk vooruitzicht.
Om 16:00 was ik dan ook klaar met werken. Maar was toch wel een beetje aan het stressen want ik had al een paar berichtjes gehad dat ze weg wilden gaan. Maar ik wilde zo graag mee want die week was een beetje suf geweest en was wel toe aan een feestje. Om 16:00 heb ik ze ook gelijk gebeld en toen wilden ze net in de trein stappen. Gelukkig waren ze (Inge en Sam) zo aardig om een trein later te nemen zodat ik gewoon met ze meekon reizen. Ik wist namelijk niet waar het feest zou zijn en inge wel.
Eenmaal in Sundown park aangekomen met de trein zag het er zo verdomd stil uit. we hoorden ook helemaal geen muziek of rumoer. Even zeiden we tegen elkaar: "het zou toch niet al afgelopen zijn?" "Nee dat kan niet, Nederlanders houden van feesten!"
Na 8 minuten gelopen te hebben zagen we eindelijk een beetje leven in de brouwerij!!! Jawel we zijn op het DUTCHIE festival. Het feest duurde tot 00:00 uur dus dat was mooi. Moest de volgende dag ook weer werken. Maar ik heb mooi wel Carnaval gevierd in Aussieland hihi.

Wist je dat:

- Ik er 5 dagen later achter kwam dat het in NL carnaval was deze dag
- Ik dus met bejaarden Carnaval heb gevierd!
- Dit errug leuk was
- Ze kroketten, frikadellen en poffertjes hadden
- Ik hier lekker van gesmuld heb
- Ze ook drop en hagelslag hadden en nu ik!
- Mijn rugtas dus erg zwaar was op de terugreis
- Inge in NL een aussie boy ontmoet had en hier voor de 2de keer ontmoette
- Deze ook nog een vriend had die Noah heet
- Noah nog een kaartje voor de finale Melbourne vs Adelaide had (voetbal)
- Noah voor Adelaide is
- Dat ik dus wel in dat vak moest zitten

Zondag 18 Feb.,
Vandaag moest ik gewoon eerst werken om 6:30 tot 16:00. Na het werk heb ik gelijk Noah gebeld voor dat kaartje. Ik moest gewoon naar het Telstra Dome (stadion) komen en dan zou ie me het kaartie geven. Na een hoop gebel kwam ik eindelijk het stadion binnen. Het was een leuke wedstrijd maar ik zat helaas in het verkeerde vak. Ik zat namelijk bij Adelaide maar Melbourne was gewoon echt veeeeel beter. Dit was op een gegeven moment ook wel aan de score te zien 5-0. Wat waren ze toen stil in mijn vak. Maar omdat het 5-0 was en iedereen al aardig wat bier in zijn mik had zitten was het voor mij tijd om het stadion te verlaten. De sfeer werd grimmiger en er ontstonden wat knokpartijtjes.

Wist je dat:

- Mijn kaartje me maar $ 30 zou kosten wat ik na de wedstrijd zou betalen
- Noah het stadion werd uitgezet na 20 min. omdat ie vervelend was tegen een suppost
- Hij weer naar binnen mocht bij zijn vader zitten in het Melbourne vak!!! Yeah Wright!
- Hij daarna gewoon weer in ons vak zat
- Hij opvallend rustig was
- Hij en de rest van zijn maten revanche wilden nemen op de suppost die hem eruit had laten zetten
- Deze suppost hem eerder zag en hem er weer opnieuw uit liet kicken maar dan met 2 politiemannen en 5 supposten!!!
- Mijn kaartje dus uiteindelijk gratis was :)
- De uiteindelijke uitslag 6-0 was

Zaterdag 24 Feb.,
was het tijd om Yo van het vliegveld te halen!! Hier had ik stiekem toch wel een beetje naar uitgekeken. Het was zo gezellig in Sydney. We hebben daar maar 4 dagen met zijn 3-en gezeten dus was het super om elkaar weer te zien. Als het goed is blijft ze een maand in Melbourne. 'S avond hebben we lekker wat gedronken en besloten dat we naar de Formule 1 zouden gaan. Maandag zouden we gelijk de kaartjes gaan halen.

Maandag 26 Feb.,
Het eerste wat we gedaan hebben: Kaartjes voor de formule 1 kopen!! Daarna was het tijd om met yo de stad verder te verkennen. Zo zijn we naar de Queen Vic. Market gelopen. Dit is een grote markt waar je etenswaar kan kopen en ook kleding en sieraden. Zijn we eindelijk bij de markt aangekomen is ie er niet op maandag!!!
Zijn we maar gaan shoppen. Tijdens het shoppen liepen we langs een motorzaak. Hier stonden dus echt supermooie motoren. En laat het nou zo zijn dat Yo motoren helemaal te gek vind. Dus wij een beetje wegzwijmelen bij de motoren ziet ze een folder van de superbike. Wij alles een beetje bekeken en het zag er wel leuk uit en goedkoop. $34,- per persoon!! Dat is dus echt supergoedkoop. Het was alleen al wel een beetje laat dus moesten we de volgende dag maar kaartjes gaan halen.

Dinsdag 27 Feb.,
Voor mij weer een nieuwe dag om te gaan werken. Yo zou vandaag de kaartjes regelen voor de superbike. eenmaal klaar met werken en terug in het hostel heeft ze de kaartjes gekocht. Inclusief de kaartjes voor de bus naar Philip Island waar de race zou plaatsvinden. Het kaartje voor de bus was gewoon $65,- 2x zo duur als de toegang!!! Je moet er wat voor over hebben.

Vrijdag 2 maart,
Vandaag is het de dag dat we naar de superbike gaan!! Om 7:30 worden we opgehaald met de bus. Na ongeveer 2 uur in de bus gezeten te hebben is het tijd om de motoren te gaan bekijken. Het was echt nog super rustig dus dat was wel mooi. Dan kan je tenminste nog wat zien.

Wist je dat:

- Het de 1 ste dag was van de superbike
- Dit helemaal niet zo'n bijzondere dag was
- Voor mij wel want het is voor mij de 1 ste x dat ik zpiets bezoek
- Ik dit helemaal gaaf vond
- Dit ook de reden was dat het zo rustig was
- Het superlekker weer was
- Yo me aantal keer heeft gezegd zonnebrand te gebruiken
- Ik te eigenwijs was en bruin wilde worden
- Ik toch heel erg verbrand ben

Nou dit was weer een korte update en de volgende zal misschien wel snel volgen.
Zondag 18 maart staat de Formule 1 op het programma!!!! Tot snel
Dikke kus

  • 09 Maart 2007 - 11:17

    Henriette:

    Leuk, leuk, leuk!! Formule 1... zucht, dat wil ik ook!!! Meis, heerlijke verhalen weer! Geniet lekker verder he!

    Dikke kus, Har xxx

  • 09 Maart 2007 - 15:16

    Jacq:

    Je hebt 't lekker druk als ik 't zo lees allemaal, leuk!! Vanavond is hier weer 70s 80s, zal aan je denken en spreek je snel weer! x Jacq

  • 09 Maart 2007 - 22:31

    Mamsie:

    He Marleen leuk hoor dit verhaal weer te lezen.
    Liefs Papsie en Mamsie

  • 09 Maart 2007 - 23:11

    Mariska:

    hoi wijffie, ik hoop dat je het leest!!! IK BEN ZO JALOERS OP JE DAT JE NAAR DE F1 GAAT!!!! :( wist je dat een hele leuke vriend van mij daar nu oook is!!!! En ik ook erg jalloers op hem ben!!! hij voor mij gaat proberen een foto te maken van Alonso, mijn grote fan!!! :D
    Meis, ik mis je!!!

    Tot snel!

    Dikke kus,

    Marisssss

  • 09 Maart 2007 - 23:12

    Mariska:

    hmmzzz....mijn grote fan moet zijn: mijn grote idool!!!! :$

    Whahahahahahaaha...

  • 10 Maart 2007 - 05:02

    Yo:

    Hey Marleen...zou je niet wat zonnebrand op smeren? Je verbrand hier toch wel snel in Australie hoor... Nee? Weet je het zeker?? hmm oke wat jij wilt hoor...

  • 15 Maart 2007 - 10:03

    Klausje:

    he chick je heb het gelukkig nog steeds goed naar je zin! wel kick hor de F1 we smsen snel weer.
    veel plezier en dikke xuz mis je xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marleen

The new adventure of australia is nu niet meer zo nieuw. Het is hier echt helemaal geweldig en ga na de bruiloft ook zeker weer terug!!!

Actief sinds 20 Okt. 2006
Verslag gelezen: 150
Totaal aantal bezoekers 14472

Voorgaande reizen:

08 Januari 2007 - 10 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: