Kamperen in de fucking middle of nowwere - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu Kamperen in de fucking middle of nowwere - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu

Kamperen in de fucking middle of nowwere

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg marleen

24 April 2007 | Australië, Melbourne

Ja hier bent ik dan eindelijk weer. Het is even geleden dat het zwemmen is geweest. Dus werd het weer tijd voor een update.

Met pasen hebben we de great ocean road nog een keer gedaan, maar dan alleen veel en veel beter. We hadden met zijn 4 en een auto gehuurd (ford)en we zagen wel waar we heen gingen.
de bedoeling was om in 4 dagen van Melbourne naar Adelaide en weer terug rijden.
Zaterdag begonnen we dan ook om 10 uur aan de reis. De auto helemaal bepakt en bezakt met allemaal kampeerspullen, kookgerei, boodschappen en natuurlijk onze eigen spullen zat dus helemaal vol. De auto was gehuurd voor een bedrag van $250,-. Dus je kan je dan wel voorstellen dat de auto niet overdreven groot was. Maar het was goed uit te houden. Van te voren had ik ook al aangegeven dat ik wel een stuk wilde rijden. Ja klinkt een beetje stom maar die andere meiden durfden eerst niet en dacht Carl (de enige man) dus dat ie lekker heel de tijd zelf kon rijden. Beetje jammer voor hem maar dan heb je aan mij dus echt een verkeerde. Eindelijk kon ik weer eens lekker auto rijden. Dat miste ik echt zoo erg hier. Heb ik eindelijk een keer aan de verkeerde kant van de weg mogen rijden hihi. Was op de great ocean road in de bergen met haarspeld bochten. Echt super kicken natuurlijk.
De eerste avond hebben we overnacht in Allenvale. Dat was echt in de middel of nowwere. We hoefden dan ook niet te betalen om onze tent neer te zetten. Het was namelijk op Great Otway National Park. Was wel superrrr gaaf. Nog nooit op deze manier gekampeerd. In de boesboes zonder licht, wc en verder van alle luxe vandaan. Maar wat wel echt helemaal te gek is al die sterren, de milkyway. Dat is echt onbeschrijflijk Dat moet je gewoon gezien hebben.
De tweede nacht hebben we geslapen op een kamping in Princetown. Waar we $ 25,- moesten betalen. Ook niet duur maar we wilden toch gratis kamperen. Omdat het te donker werd hebben we maar voor deze optie gekozen. Ook heel erg leuk want we hebben 's avond lekker een fikkie gestookt. en weer heerlijk gekookt. hihi lekker primitief.
De laatste nacht hebben we overnacht bijna op het strand in Port Fairy. We hadden onze tenten opgeslagen in de duinen.
Helaas hebben we het niet gehaald tot Adelaide, maar dit kwam omdat er onderweg te veel mooie plekken waren om te stoppen. Heen wilden we zo ver mogelijk komen. Maar op de 4 de dag moesten we dan toch weer terug rijden. Deze dag en vakantie hebben we met zijn 4 en lekker gevierd bij een chinees in Torquay. Dit was dan ook wel een genot na alle maaltijden die we gekookt hadden.

Plekken die ik ook nog bezoecht heb:

- Bells Beach (strand van de surfkampioenschappen)
- Lorne
- Torquay
- Apollo bay
- Port Campbell (12 apostelen)
- Port Fairy
- Airyes inlet
- Erskine falls (watervallen)
- Treetop falls (watervaller)
- Lighthouse tower (cape Otway)
Dit zijn allemaal plaatsen aan de great ocean road. Verder zijn we nog heel veel gestopt aan de Oceaan. Het uitzicht is zo mooi en rustgevend.

Wist je dat:

Met zijn 4-en zijn:
- Yolande
- Tanja (collega yo)
- Carl (collega yo)
en ik
- We echt lekker weer hadden deze 4 dagen ( 22 graden of hoger)
- Wij ook met Pasen eieren hadden
- we ook choco eieren hadden
- Deze op een gegeven moment toch wel gesmolten waren in de auto
- We na 3 dagen deze eieren ook wel zat waren
- Tanja hier toch anders over dacht
- Wij elke avond pasta met koude saus, pesto en kaas aten
- De chinees echt heel welkom was
- Dit echt heel leuk was en niet had willen missen
- We de laatste ochtend gewekt werden door de paarden die op het strand getraind werden.

  • 24 April 2007 - 13:59

    Pa:

    Gaaf!!!

  • 24 April 2007 - 20:42

    BiBi:

    hey hey! klinkt super en heel herkenbaar allemaal :D machtig hoor! mike en ik hebben trouwens een huis gekocht, dusse wanneer kom je klussen!!! dikke kus bibi

  • 24 April 2007 - 23:02

    Yo:

    Hahaha!! Ja was gaaf he!! Dat wild camperen!! En we hebben toch beide nog even gereden...nix aan...alleen rotondes waren een beetje vreemd he ;-) haha.

  • 01 Mei 2007 - 09:14

    Sari En Otto:

    Hallo

    hoe is het, heb de verhalen gelezen enfoto's gezien. Heel mooi zo te zien gaat het met jouw heel erg goed. Met ons ook inmiddeks heeft piet alles verkocht maar werkt er nog wel. Rens gaat het ook goed mee. Mis je alles een beetje of valt het wel mee. Geniet ervan komt niet zo dikwijls voor zo;s reis. Groet en een knuffel van otto en sri

  • 01 Mei 2007 - 11:26

    Sabrina:

    Hey lieve Marleentje,

    Klinkt echt gaaf allemaal joh!!
    Ik mis je!

    Hele dikke kus van mij en Zoey xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 04 Mei 2007 - 12:27

    Moeder Van Yolande:

    Hoi Marleen,

    Via de site van Yo ben ik hier terecht gekomen. Door haar verhalen over jullie heb ik het gevoel dat ik je ook een beetje 'ken'. Jullie hebben het echt leuk gehad samen he!!!
    Best even wennen daarna weer denk ik...
    Ik wens je nog een heel fijne tijd toe in Melbourne!!!

    Veel groeten,
    Anne Marie van Rede

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marleen

The new adventure of australia is nu niet meer zo nieuw. Het is hier echt helemaal geweldig en ga na de bruiloft ook zeker weer terug!!!

Actief sinds 20 Okt. 2006
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 14437

Voorgaande reizen:

08 Januari 2007 - 10 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: