Marlene the ripper - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu Marlene the ripper - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu

Marlene the ripper

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg marleen

22 Januari 2007 | Australië, Melbourne

Jaja,

zoals ik al gezegd had zou er snel een nieuw bericht volgen. Na de Bleu Mountains zijn floor en ik op surfcamp gegaan.
Dag 1:
Maandag de 15 de begon het dan...
Na heel vroeg op te hebben gestaan en afscheid genomen te hebben van Yo zijn we op weg naar het vertrekpunt. Waar de spullen in een karretje werden geladen. In totaal waren we met zo'n 25 mensen die de 5-daagse trip gingen doen. Nadat alles ingeladen was gingen we weg op naar de 1-ste slaap locatie? We hadden echt geen idee waar we terecht zouden komen!!! e kwamen na een aantal uur rijden dan ook aan in een natuur reservaat. Ik dacht eerst bij mezelf van: dit wordt kamperen!!! Dat was het dus niet, we werden naar een grote bungalow gereden waar we met onze groep zouden slapen. dat was dus echt super relaxt!!
De bedden waren alleen niet zo relaxt. Het matras was erg dun, maar daar had marleen wel iets op bedacht natuurlijk. Omdat toch niet alle bedden bezet waren pakte ze gewoon een matras extra erbij;). Zo dat lag een stuk beter. We hebben eerst gelunched daar en zijn daarna naar Elizabeth beach gereden voor de eerste surfles. Dat was best afzien. Aangezien de spierpijn van de dag ervoren er nog behoorlijk inzat. Ook je heupen en je armen blijven niet onbeschadigd. Die zee is echt zo ontzettend ruw en een enorme onderstroom. En wat ook belangrijk was: ZONNEBRANDCREME. Ik heb in die 5 dagen netzoveel gebruikt als ik in nederland in een heel jaar gebruik hihi. Na de eerste dag les lukte het al om te blijven staan op mijn plank en de golven natuurlijk. 's avonds lekker BBQ gehad en daarna een spel gespeeld(never ever). De bedoeling was: zeg je naam, waar je vandaan komt en wat je never ever hebt gedaan en dat betekent dan het tegenovergestelde. Klinkt onduidelijk ik had het ook pas na 20 mensen door en had nie eens gezopen!! VB: I've never ever had sex whith monica lewinski. En zo werkt het spel eigenlijk. Je zegt dat je het niet gedaan hebt maar eigenlijk is het dus wel zo. En degene die dat ook ooit gedaan hebben in hun leven moeten dan opstaan en een slokje alcohol nuttigen. grappig spel. Ik had me voorgesteld en gezegd waar ik vandaan kwam en toen wilde ik verder, maar toen vroeg zo'n surfdude aan mij of ik choos my side naar het nederlands wilde vertalen.......
Verder met dag 2:
Elke dag gingen we eigenlijk zo rond 7 uur op voor het ontbijt. Na het ontbijt gingen we naar Yagon Beach. Na weer wat les te hebben gehad op het droge gingen we de zee in. 's ochtends ging het wel aardig maar in de middag werd de zee echt veel te ruw. Deze dag heb ik ook een surfplank tegen mijn kaak gekregen. En geloof me dat was echt niet leuk. Die Oceaan is zo sterk dat ik daarna ook gestopt ben met surfen. Punt 1 had ik een zere kaak en punt 2 was het superwarm daar. 30-35 graden. Als je niet uitkijkt verbrand je levend!!!
Na het surfen zijn we weer terug gegaan naar het camp om lekker te dineren. Het klinkt errug luxe maar dat was het zeker nie. We hadden spaghetti. Nou.. dat zag er wel lekker uit en het rook ook erruug goed. Tot het moment daar kwam dat ik iets van een schaaldier kon herkennen:( Dit was dus geen spaghetti voor marleen. Ze hadden ook vega eten. Dit bestond uit : Pasta met een verdwaalde paddo en een blaadje spinazie. Maar goed tomatenketchup kan een hoop lekker maken.
'S avond weer een spel gedaan. Uiteraard weer een drinkspel. Dit was echt een leuke. Ik noem het ff: "zuip je drank op zeg je beker op de rand van de tafel en piek hem op zijn kop" spel. Nadere uitleg volgt wel als we dit een keer in nederland gaan spelen. Daarna lekker naar bed en opmaken voor de reis van de volgende dag.
Dag 3 zijn we naar het wayway camp. gereden. Hier sliepen we ook weer in grote kamers. Helaas waren alle kamers vol en moesten Floor en ik bij de surf leraren slapen. Op zich niet erg natuurlijk.
Na deze avond lekker wat gedronken te hebben en heel laat naar bed te zijn gegaan was het de 4de dag reizen geblazen. Dat kwam dus mooi uit kon ik nog ff verder slapen in de bus:)

Wist je dat:
- Wiet hiet eigenlijk illegaal is
- Op dit kamp genoeg wiet te krijgen was
- Dylan onze surfdude elke avond stronken
was
- Ieder leraar eigenlijk blowde en zoop
- Dit The way of living is voor de dude's
- Point break een surf film is en een deel
ervan in aussie is opgenomen
- De weg naar onze bungalow heel donker was
en ik geen licht bij me had
- Op de heenweg naar het maincamp een paard
losliep
- Ik dus bang was om hier tegenaan te lopen
in het donker
- Er een kakkerlak in floor der bed liep
op dag 3
- Dit een heel lang verhaal gaat worden
- De sterrenhemel heel erg mooi is hier
- Dylan een giftige kikker heeft gedood
- Deze kikker echt mega groot was
- Ik jullie wel een beetje begin te missen
- Amanda (dylans zus) gestoord is
- Ik dit wel weet maar jullie niet
- Cheeky monkey's heel erg leuk was
- BBQ na dit kamp ff genoeg is geweest
- We op 1 dag na geen BBQ voedsel gegeten
hebben
Dag 4:
Vandaag komen we aan op Yayogin national park. Dit was echt in de bushbush van aussie land. We kwamen rond een uur of half twaalf aan. Moesten we eerst de tent opzetten, inrichten en daarna lekker lunchen. Na het lunchen gaan we weer in het wetsuit plank op je hoofd en naar het strand maar. De plank kan bij sommigen onder de armen maar die van mij zijn helaas niet zo lang. Het was elke dag weer een worsteling om die plank naar het strand te dragen. Meestal sleepte ik hem over de grond. Is niet zo best voor de plank maar wel voor mijn hoofd en rug :).
Dag 4 gaat het surfen niet zo super. Maar dat komt omdat ik ook wel een beetje moe was. Al dat reizen in die bus, de hitte en een beetje de angst voor de bleubottles. Zijn niet levensgevaarlijk maar doen wel pijn. Er zijn nl. 2 mensen gepakt door zo'n bleubottle.
'S avond hebben we weer lekker gegeten en een kampvuur gemaakt was erg gaaf en gezellig. Tijdens het kampvuur zijn we nog naar het strand gelopen. Daar zijn een aantal mensen uit de kleren gegaan en hebben een skinny dip gemaakt. Hier waren de sterren helemaal supergaaf. Het waren er zoveeeeel. Echt indrukwekkend.
Ja het einde komt in zicht van dit verhaal!!
Dag 5:
Weer vroeg uit de veren tent inpakken, ontbijten en surfen maar. Deze dag gingen we alleen 's ochtens surfen. We begonnen om 10:00. We hadden 1,5 uur de tijd om stunts te oefenen. Want... om 11:30 begon de competitie. Je kon punten scoren met wat je geleerd had, op je kop staan, broek uitrekken en in je blote kont op je board te staan allemaal van dat soort dingen. Die gasten zijn echt gestoord!!!
Floor en ik wilde een truc doen om met z'n 2 en op het board te staan. Na geoefend te hebben gingen we allebei nog ff alleen surfen.
De rest volgt later van dag 5. Ik moet achter de computer vandaan. Internet is nl. gratis en maar een half uur en ik zit al 1 uur. tot Laterzzzzzzz

Dikke kus marleen

  • 22 Januari 2007 - 09:57

    BiBi:

    zo klinkt goed zeg! jammer dat ik dat niet wist ;).....xxx bibi

  • 22 Januari 2007 - 15:39

    Klausje:

    he chick

    je heb het egt goed naar je zin he? daar ben ik blij om en het is je ook gegund.dat is zeker!!
    je heb in iedergeval wel weer leuke spelletjes voor als je trug ben hihi.

    veel plezier en spreek je dikke kus klausje

  • 22 Januari 2007 - 15:41

    Jeffrey:

    Hey wijffie,

    ik vind je echt een kanjer dat je dit allemaal doet. Maar het staat je vast niet tegen met al die fijne surfdudes en borrel-avondjes. Mijn souvenir: een lekkere surfdude, maar een klein flesje drank mag ook haha. Hele dikke kus en succes de eerste weken

    Jeff

  • 23 Januari 2007 - 09:08

    Mariska:

    Hoi wijffie, egt super tof dat je dit allemaal doet!!!! Zijn die dudes wel een beetje lekker?! ;) Ik mis je wel hoor!!! nog een paar maandjes en dan ben je er weer!!! :D

    Tot snel dikke kus

    Maris

  • 23 Januari 2007 - 19:48

    Priscilla:

    He leen,
    Stuur eens ff wat van die surfdude`s hierheen hier zijn ze uitgestorven!!
    geniet ervan daar kus xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marleen

The new adventure of australia is nu niet meer zo nieuw. Het is hier echt helemaal geweldig en ga na de bruiloft ook zeker weer terug!!!

Actief sinds 20 Okt. 2006
Verslag gelezen: 108
Totaal aantal bezoekers 14477

Voorgaande reizen:

08 Januari 2007 - 10 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: