1 ste week Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu 1 ste week Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu

1 ste week Melbourne

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg marleen

27 Januari 2007 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal,

Hier bent ze weer!!!

Het is nu zaterdag 27 Jan. 20:10 hier en bij jullie 10:10. Misschien leuk om te weten.
De eerste week is alweer achter de rug. Met mijn werk ben ik nog niet begonnen. Ik ben maandag hier gearriveerd en op dinsdag langs het Hilton geweest. Hier moest ik me melden. Ik dacht om alles te tekenen en dan aan de slag te kunnen, maar dat was niet zo!!! Ik moest in het engels gaan solliciteren. Was gelukkig niet zenuwachtig en het ging best goed in het engels. Weer een nieuwe ervaring erbij!! Na het gesprek ging die man weg en moest ik nog wat papieren invullen omtrent mijn verblijfsvergunning( voel me nu echt een buitenlander hihi). Na dat gedaan te hebben moest ik alles inleveren bij Fred. Maar bij die papieren lag ook een soort beoordelings formulier;). Die waren eigenlijk van hem maar heb er stiekem op gespiekt. Daar zag ik dat ze me wel aan wilden nemen.
Maar ik begon na 2 dagen niks gehoord te heebn toch een beetje zenuwachtig. Heb het toen nog 1 dag gewacht en hoorde nog steeds niks. Toen ben ik zelf maar gaan bellen. Als je eenmaal een beetje de metaliteit kent van de aussies moet je er zelf achteraan gaan.
Toen ik Fred aan de lijn had gaf ie het verlossende woord: Ik hoefde niet verder te zoeken naar een baan pfoe!! Maar vanwege Australia day (vrijdag) konden de papieren niet getekent worden omdat de mensen van kantoor vrij zijn. Had ik even pech. Of niet, want nu kon iik tenminste een beetje de stad gaan verkennen en nog ff genieten van mijn vrije tijd. Dus het is nog even geduld hebben en dan kan ik aan de slag.

Dinsdag ben ik naar de Australian open geweest. Ik had een ground pass gekocht voor $19 dat is ongeveer 12 euro!! Niet duur dus, maar ik kon dan niet naar de RodLaverArena. Dat vond ik jammer want daar werden de toppartijen gespeeld.
Intussen was het lekker warm georden en was het tijd voor een BIERTJE. Zat ik lekker in het gras genieten van de zon komt er een gozer naar me toe. Of ie een sigaret van me kon kopen!! Kopen hoefde niet van mij hij kon hem wel krijgen. Zo raakten we aan de praat en hij (Richie) komt uit Melbourne.
Ik ben ook nog op naar een kamer dus ik vroeg of hij nog iemand kende met een kamer. Maar helaas kende hij niemand met een vrije kamer. ben nog steeds op zoek. Maar goed die Richie was samen met zijn vriend Don en hun hadden kaarten voor DE Arena. Mocht ik ff een kaartje lenen om de partij van Roddick vs Fish te zien!!! Echt supergaaf natuurlijk. Maar na de eerste set wilde Don zelf gaan kijken. Jammer maar ik ben er toch lekker 1 set ingeweest :)

Woensdag was het ook superweer hier en heb lekker door de stad gewandeld en in de zon gezeten. Verder ben ik lekker lui geweest en heb dus niet veel gedaan.

Donderdag ben ik op kamerjacht gegaan. Tot nu toe zonder resultaat helaas. Het is nu heel moeilijk hier een kamer te krijgen. Dit komt doordat alle studenten hier ook een kamer zoeken. Maar die blijven allemaal voor een jaar en die krijgen dus voorrang want ik blijf maar 5 maanden hier. Maar ik blijf kijken naar een kamer en geef de moed niet op. Ik krijg ook elke dag weer mailtjes van een site waar ik me heb ingeschreven voor een kamer. Maar alle Fucking kamers zijn in Sydney. Daar ben ik toch niet!!!
Maar goed dat komt vast wel op zijn pootjes terecht. En weet je het leven in een hostel is ook erg leuk. Ik zit hier nu een week en kom elke dag weer nieuwe mensen tegen. En het hostel organiseert op donderdag avond de bar Crawl (kroegentocht).Dus dat is het leuke ervan. Het mindere leuke is dat ik geen plek heb voor mezelf.

Vrijdag: Australia day. Helemaal leuk en superdruk in de stad. Is een beetje te vergelijken met koninginnendag en bevrijdingsdag. Veel feesten BBQ's en een hoop gezelligheid. Veel genoten en weinig gedaan.

Zaterdag: Geen donder gedaan behalve tennis gekeken. En nu gaat ik lekker koken!!!

Dikke kus marleen

  • 27 Januari 2007 - 09:45

    Nathalie:

    Hey marleen

    Leuk om te horen dat je het nog steeds heel erg naar je zin hebt en die kamer komt vast en zeker ook wel goed!!

    Ik ben lekker de laatste spulletjes in mijn tas aan het doen want vanmiddag vliegen we naar Mexico....lekker twee weekjes zon!!!

    Maar we gaan je zeker in de gaten houden!

    xxxus Nathalie

  • 27 Januari 2007 - 09:53

    BiBi:

    hey Marleen! Ik sluit me bij nathalie aan. ik heb alles gereed voor vertrek naar Mexico! heb er echt zin in, heb alleen geen idee wat ik moet verwachten. stoer dat je roddick hebt gespot. ik ben safin gek hoor ;) maar dat wist je al. voetbal was afgelast vandaag, door iets waar jij geen last van hebt; vorst! nou ik ga ff douchen en dan naar naat. veel plezier nog en werkse alvast xxxx bibi

  • 27 Januari 2007 - 12:39

    Klausje:

    he wijffie

    je hebt het gelukkig nog steeds naar je zin en dat is maar goed ook want je zit er nog wel ff.
    die kamer gaat je egt wel lukken, ff je charmes in de strijd gooien en dan heb je zo je eigen kamer hihi. heb je al wat leuks gespot?(richie)? ik hoor het wel hoe de mannen daar zijn! veel plezier nog en ben benieuwd hoe je baan je gaat bevallen maar dat hoor ik snel. Dikke xuz klausje

  • 27 Januari 2007 - 21:32

    Har:

    Oh wijffie, wat heerlijk om al je verhalen te lezen zeg! Heel veel succes met je kamerjacht en je aankomende job! En in de tussentijd mooie verhalen blijven maken voor ons ;-)
    Dikke kus, Henriette

  • 28 Januari 2007 - 11:32

    André En Pien:

    Hallo hoe gaat het? Zo te zien heb je het goed naar je zin.
    Leuke site! Veel plezier en een goede gezondheid, Geniet er van!
    Groeten uit Zwijndrecht natuurlijk, we zien elkaar weer bij Zomerlust t.z.t.

  • 30 Januari 2007 - 00:33

    Piet En Jose:

    Leuke site veel plezier
    pas goed op jezelf
    binnen kort nieuw bericht

    groetjes p&j

  • 30 Januari 2007 - 18:37

    Tante Lenie :

    Hoi Marleen ook namens ome Jan van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Wij wensen je veel succes met je baan en een fijne tijd in Australie. Wij hebben geen internet maar hebben je moeder dit laten plaatsen.

  • 31 Januari 2007 - 09:42

    Yolande:

    Hey meid, ik had je natuurlijk al wel gesproken over de tel, maar toch leuk om jou verhalen even te lezen!!! Nog 3 weken, en dan kom ik je helpen om het daar onveilig te maken!!! hahaha.
    xxxkus!!!

    Yolandevanrede.waarbenjij.nu

  • 31 Januari 2007 - 18:18

    Mams:

    HOERA MARLEEN IS 24 JAAR !!! Van harte gefeliciteerd en veel plezier daar. Wij nemen er een borrel op.
    Mams

  • 31 Januari 2007 - 20:11

    Maris:

    heey marleen

    wat fijn dat je het nog steeds leuk hebt. super man!! met mij ook alles hier nog ok hoor.
    je bent bijna jarig he, dus bij deze feliciteer ik je alvast!!

    Happy birthday to you....

    fijne verjaardag, zal wel apart zijn om daar nu jarig te zijn. maak er een leuke dag van!

    kus maris xxx

  • 31 Januari 2007 - 21:32

    Bianca:

    Heey marleen van harte gefeliciteerd...

  • 01 Februari 2007 - 07:53

    Marleen:

    Hai Marleen,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!

    groetjes,
    Wendy

  • 01 Februari 2007 - 13:00

    Ad En Fre Bijl:

    Hallo Marleen,

    Hartelijk gefeliciteerd met
    je verjaardag. Veel geluk in Australie toegewenst.

    Groetjes Ome Ad en tante Fre.

  • 01 Februari 2007 - 16:56

    Karlijn:

    Hi Marleen,

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!!!!!

    Kus,
    Karlijn

  • 02 Februari 2007 - 11:54

    Klausje:

    het is nu 2 feb dus ben een dag te laat maar ik wil je tog nog ff feleciteren met je verjaardag.
    ik hoop dat je het tog wel gevierd hebt maar marleen kennende dan zal je dat wel gedaan hebben hihi!!
    ik hoop snel weer wat van je te horen
    dikke xuz
    klausje

  • 04 Februari 2007 - 08:18

    Yolande:

    Hey!!!!!!!!!!!!Nog gefeliciteerd....beetje laat, maar ik lees nu pas dan je 1feb. jarig was. hahaha. Hoop dat je een leuke dag hebt gehad!!
    XXxkus!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marleen

The new adventure of australia is nu niet meer zo nieuw. Het is hier echt helemaal geweldig en ga na de bruiloft ook zeker weer terug!!!

Actief sinds 20 Okt. 2006
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 14474

Voorgaande reizen:

08 Januari 2007 - 10 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: