2 de week Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu 2 de week Melbourne - Reisverslag uit Melbourne, Australië van marleen Padt - WaarBenJij.nu

2 de week Melbourne

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg marleen

04 Februari 2007 | Australië, Melbourne

Hallo allemaal

Daar bent ze weer. Ik heb besloten het per week te gaan proberen bij te houden. Ik heb in het hostel maar een half uur om een bericht te plaatsen. Je leert dus wel snel te typen hier. Vandaar dat er soms wel typ fouten instaan.

Zondag 28 Jan.
Het tennis is bijna afgelopen dus moet de tijd nu anders ingedeeld worden. We hebben wel de finale van de mannen gekeken. Maar er is nog genoeg te doen en te beleven. Vandaag heb ik een fiets gehuurd. Ja ook dat hoort erbij natuurlijk als nederlander zijnde!!! Die man moest wel lachen toen ie hoorde dat ik uit nederland kwam. "is dat niet het land waar bijna iedereen een fiets heeft?!": Ja dat is het land waar bijna iedereen een fiets heeft. hihi. Was best ff lekker om te fietsen. Allen een beetje jammer dat mijn ketting er een paar keer afging. Het was een mountainbike dus dat is makkelijk weer te reperen. Na 2 uur ben ik terug gegaan met smeerhanden. Dit gaf als resultaat dat ik mijn geld terug kreeg. Ook weer een mooie meevaller. Na een kletspraatje gemaakt te hebben gaf deze man te kennen dat ie nog een kamer had. Ik dus best geinteresseert!!! Maar die man was TE aardig. Wel een afspraak gemaakt om naar die kamer te gaan kijken. Een dag later kwam ik erachter dat die kamer veel te ver weg was en heb ik hem dus afge-smst. Ik vond hem toch al een creap. Na mijn fietsenman avontuur was het tijd om te relaxen. Heb op Fed. Square mix dubbel finale zitten kijken en 's avonds de mannenfinale. Buiten op het plein op een groot scherm.

Maandag 29 Jan.
Heb vandaag niet veel gedaan. Heb een CD met foto's op de post gedaan naar mijn ouders. En daarna naar de Docklands gegaan. Dat is een haven hier. Hier ben ik lekker op een terrasje gaan zitten en heb wat gegeten. Een tafel naast me zaten 2 vrouwen. En heel onbeleefd heb ik delen van het gesprek opgevangen. Ik hoorde ze praten over een sollicitatiegesprek en kleuren... Daar moest ik meer van weten...... Ik had namelijk op mijn sol. gesprek ook een vraag wat mijn favo. kleur was. Vond ik erg raar, maar wat blijkt nou. Kleuren hebben te maken met je persoonlijkheid. Hoe ben ik dit te weten gekomen denken jullie nu???
Ik hoor die hersens al kraken. Ik heb het gewoon gevraag toen er 1 vrouw naar de wc was. hihi. Na uitleg vroeg ze wat ik hier deed en waar ik woonde. Deze vrouw had namelijk nog een kamer!!!! Ik dus weer geinteresseert en heb het adres en telefoonnummer gekregen. Ben gelijk 's avonds gaan kijken. Was een heel leuk huis met een mooie kamer. Maar het was alleen een 15 met de trein. Dat is niet zo lang maar als je om 6:00 moet beginnen lukt het niet. En die vrouw was ook een beetje vaag. Had er niet zo'n lekker gevoel bij. Je moet er toch 5 maanden wonen voor $160 per week.
Eenmaal terug zijn we naar de kroeg gegaan met een paar gasten uit het hostel.

Dinsdag 30 Jan.
Lekker niks gedaan. Vooral gerelaxt op het dakterras een beetje gekletst en s'avonds van de gratis BBQ genoten.

Woensdag 31 Jan.
Nog 1 dag en dan is het zover. Heb vandaag mijn papieren getekent bij het Hilton. Moet allen nog wachten op mijn TFN nummer (belasting). Maandag kan ik beginnen maar dan nog wel even voor een hoger belastingtarief 49% erg veel maar je moet er wat voor over hebben en ik kan het allemaal terugvragen wat ik teveel betaal.
24:00 Aussie tijd. Mijn ma belde me om me te feliciteren errug leuk.
24:05 Aussie tijd. Ga ik lekker weer bij die gasten aan tafel zitten gaan ze ineens zingen voor me. Echt zooooo superlief.

Donderdag 1 Feb.
Het was dan zover. Je verjaardag vieren in het buitenland. Voor het eerst zonder familie en vrienden. Dat is best heel erg raar maar ook wel leuk. 's Ochtends kreeg ik van Annemiek en Vera kado's. Echt superlief. Had ik echt niet verwacht. Na het ontbijt zijn we met en ferry naar Williamstown gevaren. Het varen was leuk maar Williamstown vond ik nie zo boeiend.
Eenmaal terug in de stad gingen we eten kopen om te koken. Heb ik natuurlijk ook een taart gekocht voor die gasten die voor me gezongen hadden. Is normaal in Nederland dat je een taart koopt!!!
Na lekker gegeten te hebben beginnen ze weer allemaal te zingen. Vond ik een beetje raar. Maar toen zag ik waarom: Richard kwam aangelopen met een taart voor me met kaarsjes. Schattig he.
Hij kreeg het ook een beetje benauwd toen ie mij met een taart binnen zag komen.Bij hun is het normaal om een taart te geven hihihih.
Toen hadden we er 2. Niet verkeerd Hooooor.
's Avonds zijn we naar de Melbourne City Lion gegaan. Dit was een pub met dancing. Was erg gezellig en ik heb er ook niet minder om gedronken. Kree van alle kanten drinken aangeboden en ook cocktails. Weer een voordeel van jarig zijn!!!!!
Om 3 uur sluit de pub en worden we vriendelijk verzocht om weg te gaan.

Vrijdag 2 Feb.
Na lekker uitgeslapen te hebben en de vorige dag verwerkt te hebben is het weer tijd om te gaan kijken voor kamers!!! op internet en de krant. Hier stond wederom niets in voor me. Had nog wel een telefoonnummer van iemand gekregen maar ik hoorde van mensen hier dat dat een oplichter was en dat ik vooral niet moest bellen. Daar ging mijn hoop op een kamer. De moed begint me nu een beetje in de schoenen te zakken. Maar we geven niet op en heb nog een week extra in het hostel geboekt. Je moet wat en het is hier ook gezellig. Je leert meer mensen kennen en ook mensen die op zoek zijn naar een kamer. Dus nu ga ik met een franse vouw en een KIWI kijken voor een appartement om te huren. Die KIWI wil nl. 5 jaar in aussie land blijven. Dus dat maakt het misschien wat makkelijker om een kamer te vinden.

Zaterdag 3 Feb.
Vandaag de great ocean road tour gedaan. Dit kan in 1 dag echt leuk. Begon om 7:25. We hebben Bells Beach gezien. Het strand voor de surfwedstrijden. Was alleen een beetje jammer dat er vandaag geen golven waren. Toen hebben we de Beach walk gedaan. Was niet bijzonder.Daarna de Forest walk gedaan. Echt heel mooi hier en zo rustgevend.
Daarna naar een natuurreservaat waar je kon kamperen tussen de koala's!!! Heb hier mooie gespot en op de foto staan. Hier hebben we ook gegeten. Lasagna met chips!!! Als lunch. Niet te eten maar goed je moet wat als je niks anders bij je heb.
Daarna zijn we naar de 12 apostels gereden. Dit is echt indrukwekkend mooi!!! Dit was echt The HotSpot van de tour. Mooie foto's gemaakt. En om 19:15 waren we terug in het hostel. De andere tour om 21:00. Dus Vera en ik gaan een klacht indienen omdat we denken dat ie een paar dingen geskipt heeft.

Zondag 4 Feb.
Vandaag lekker naar het strand geweest en bij wagamama gegeten. Een noodle tent. Was erg goed te eten. Hadden we kortingsbonnen van dus dan moet je het uitproberen. Heb er geen spijt van!!! Heb nog meer bonnen dus ga er zeker nog een keer eten.
Nu ga ik lekker naar bed want morgen is mijn eerste werkdag!!! En moet heel vroeg beginnen.
Dikke kus en tot snel Marleen

  • 04 Februari 2007 - 13:15

    Henriette:

    Hai lieffie,
    Het blijft heerlijk om je verhalen te lezen, zo ben je gevoelsmatig toch heel dichtbij! Geniet lekker verder en uiteraard heel veel succes morgen met de start van je baan!!
    Dikke kus, Har

  • 04 Februari 2007 - 15:17

    Mirjam:

    Hé Marleentje!!!

    Leuk om te lezen hoe het met je gaat, veel plezier met je nieuwe baan!!

  • 04 Februari 2007 - 18:04

    Klausje:

    he chick

    egt geweldig om elke weer je super enthousiaste verhalen te lezen.
    het is daar volgens mij egt super!!

    ben heel benieuwd naar je baan erg spannend, maar je kan het maak er wat leuks van en ik lees snel je bericht hoe je eerste dagen zijn geweest.

    heel veel suc-6.
    dikke xuz klaudia

  • 04 Februari 2007 - 21:03

    Mariska:

    Hoi wijffie!! Allereerst nog GEFELICITEERD met je verjaardag!!!!! Ik had het eerst niet in de gaten, want anders had ik het wel op MSN tegen je gezegd :$

    Maar ja, beter laat dan nooit!!!! Ik ga nu ook lkkr slapen en morgen ook weer werken!!

    Ik wil je veel suc6 wensen morgen op je 1e dag in het HILTON :D:D:D:D Ik ben super trots op je meis!!!!

    Dikke kus,

    Marisje

  • 05 Februari 2007 - 09:21

    Mams:

    MSN nen gaat niet zo makkelijke hier. Bij jou ook niet. We bellen nog.

  • 05 Februari 2007 - 09:50

    Evita:

    Hallo lieve schat nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! Lijkt me inderdaad wel beetje gek zo zonder fam. en friends. Maar ik lees dat je een leuke dag hebt gehad gelukkig. En wat een mooie foto s zeg !Echt waanzinnig.Heel veel gasten op de zaak vragen naar je.Heb ze verteld dat het goed met je gaat en dat je het erg naar je zin hebt.Hier gaat alles oke. Ben voor al men tentames geslaagd dus daar heb ik gelukkig geen omkijken meer naar.Nou ik hoop dat je nog een hoop leuke dingen mag mee maken en we mailen gauw . Hele dikke zoen evi

  • 05 Februari 2007 - 11:33

    Mieke:

    Heeee,

    wat een verhalen; waarschijnlijk net je eerste werkdag gehad. Ben heel benieuwd hoe het was,

    dikke kus je zus

  • 05 Februari 2007 - 12:11

    Jacqueline En Pieter:

    Hey Marleentje! Is je eerste werkdag een beetje bevallen? Zal ongetwijfeld. Spreek je vast snel weer even op msn! Groetjes Jacq en Pieter

  • 05 Februari 2007 - 18:24

    Ilse:

    Wat een verslag, heel leuk om dit zo te lezen !!
    Alsnog van Harte Gefeliciteerd !! en hoe is gegaan op je werk.... en al een kamer gevonden ??

    -x- Ilse

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marleen

The new adventure of australia is nu niet meer zo nieuw. Het is hier echt helemaal geweldig en ga na de bruiloft ook zeker weer terug!!!

Actief sinds 20 Okt. 2006
Verslag gelezen: 107
Totaal aantal bezoekers 14473

Voorgaande reizen:

08 Januari 2007 - 10 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: