Bula!!!! iedereen - Reisverslag uit Nadi, Fiji van marleen Padt - WaarBenJij.nu Bula!!!! iedereen - Reisverslag uit Nadi, Fiji van marleen Padt - WaarBenJij.nu

Bula!!!! iedereen

Door: Webmaster

Blijf op de hoogte en volg marleen

14 Juni 2007 | Fiji, Nadi

Nou Het tripje naar Fiji was echt helemaal te gek.
Maandag ochtend 4 uur was het tijd om uit Melbourne weg te vliegen op weg naar het zonnetje!! Na een vlucht van 4 uur kwam ik aan in Nadi en ging ik opzoek naar het Feejee Experience kantoor. Eenmaal gevonden moest ik mijn voucher verzilveren voor de juiste reis papieren. Die mannen waren heel aardig maar een beetje TE aardig. Na 5 min. sprak een van de werknemers me aan met: "het is waar wat ze zeggen van Nederlandse meiden" waarop ik zeg: "sorry wat bedoel je???" "Dat ze mooi zijn en nu ik jou zo zie kan ik me daarbij aansluiten"
Was lastig om mijn lach in te houden. Maar was wel een grappig begin van fiji.

Alleen het jammere is dat ze me mede deelden dat ik niet op dinsdag kon vertrekken met de tour. Wat ik wel gepland had en dat werd voor mij een probleem om mijn 4 dagen vol te maken. Dat begon dus al lekker. Want op zaterdag ochtend ging mijn boottrip en zaterdag middag zou mijn feejee trip afgelopen zijn. Werd wel goed opgelost want: Ze hebben me terug gebracht na de 3 de dag. En ze zijn 2 locals van een village. De rit zou dan ook 3 uur duren!!! En die mannen spraken niet zo goed engels dus dat waren 3 lange uurtjes zonder enige muziek in de auto!!!

Wist je dat:
- Fiji in feite een arm land is
- Dat we een village bezocht hebben
- Ik een sulu en een t-shirt moest dragen
- Een sulu een soort van wikkelrok is
- Ze hier in de dorpjes nog werken met een:
- Chief
- Spokesman
- Warriors
- Fishermans
- Kava een traditionele drank is
- Kava wortels van de plant is
- Dit gedroogd, geplet word
- en met een ceremonie met water vermengd wordt
- Dat het niet te zuipen is
- Smaakt naar modderwater
-We ook een plaatselijke school bezocht hebben
- die kinderen helemaal wild werden toen we aankwamen
- We ook een tracking tocht door de jungle hebben gedaan 3 uur non-stop
- Ik niet wist wat tracking was
- Ik het wel heel gaaf vond maar ook kapot was
- Billiebillie rafting echt grappig is

Zaterdag 9 juni opgepikt door de bus om naar de haven te gaan.
Ik zou 2 eilanden gaan bezoeken: Waya lai lai en Korovou.
Het eerste eiland was echt helemaal te gek. Er was geen luxe en dat is soms ook wel eens goed om dat te ervaren. Op het eiland was niet zo heel veel te doen dus werd het lekker relaxen en boekie lezen in een hangmat. en 's avond wilde ik hetzelfde doen maar als je alleen bent raak je snel aan de praat met iemand anders en is het ineens heel gezellig. Na een paar biertjes gedronken te hebben was het ineens 12 uur. Ja en hoe weet ik dat??? Al het licht werd ineens uitgeschakeld. Stroom was op voor die dag en het was dan ook pikkedonker. Toen zijn we maar op het strand gaan zitten met maanlicht.
Het 2de eiland was wel iets beter en gezelliger. Ik heb hier dan ook 2 nachten geslapen. Ook hier lekker gerelaxed, geklets en veel plezier gehad.

Wist je dat:
- Ze je verwelkomen met een welkomstcommite dat zingt
- Het 1ste eiland heel klein was
- Geen muziek was behalve de gitaristen
- Die in totaal heel de dag 2 uur gespeeld hebben
- Je voor 6 uur gedouched moest hebben
- Dit omdat er geen warm water was en 's avonds was het best fris
- Dit ook omdat er geen licht in de douche is en wel donker buiten
- Als het zo donker is de sterren heel gaaf zijn
- Het meeste eten zoals groente, fruit, kippen en varkens zelf telen en fokken
- Mijn bed de 1ste nacht echt super was
- Het 2de eiland iets luxer was
- We hadden nl. een zwembad
- De bedden kut waren
- Ook hier de stroom al om 23:15 werd uitgeschakeld
- We hier wel muziek hadden
- Ik hier niet kon duiken
- Dit een grote teleurstellig is
- Wel gesnorkeld heb en een Manta-ray heb gezien
- deze echt mega groot was

En 12 juni was het dan ook tijd om naar het Hilton te gaan. Daar heb ik wel heel erg naar uitgekeken. Dat kan ik je wel vertellen. Zeker als je 4 dagen geen warme douche heb gehad.Tijdens het inchecken kreeg ik een welkomstdrankje aangeboden. Na het inchecken werd ik met een golf karretje naar mijn kamer gereden. En die kamer was echt super groot, luxe en helemaal gaaf.
13 juni was het weer tijd om het eiland te gaan verlaten. Na het uit-checken stond er dan ook een BMW op me te wachten om me naar het vliegveld te rijden. Dit was dan ook een hele plezante ervaring en lekker na de reis om het eiland en naar de eilanden toe.

Dit was Fiji. Ik heb nog veel meer te vertellen hierover maar dan word het bericht echt veel te lang.
Nou tot snel weer dikke kus Marleen

  • 14 Juni 2007 - 06:43

    BiBI:

    hey hey,

    jammer dat je niet kon duiken, maar zo te lezen was het een geslaagde trip! groetjes van mn ouders en een dikke kus van mij xxx

  • 14 Juni 2007 - 10:31

    Mariska:

    Tandjes!!!! wat een omschakeling van helemaal géén luxe naar het Hilton!!! Whahahahahaha.... nou ja dan heb je in die dagen van het ene uiterste naar het andere geleefd!!!!!

    Jammer dat je niet kon duiken... :-(

    Ik spreek je snel!!!!

    kussss

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

marleen

The new adventure of australia is nu niet meer zo nieuw. Het is hier echt helemaal geweldig en ga na de bruiloft ook zeker weer terug!!!

Actief sinds 20 Okt. 2006
Verslag gelezen: 117
Totaal aantal bezoekers 14468

Voorgaande reizen:

08 Januari 2007 - 10 Januari 2007

Mijn eerste reis

Landen bezocht: